Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

7 Kasım 2012 Çarşamba

OKUL YERİNDE İNCELEME YAPTI



Cenkyeri’nde ki Öztüre İlköğretim Okulu’nun fay hattında olması nedeniyle yıkımı gündeme gelen Öztüre İlköğretim Okulu’nun yerine 18 derslik bir İlköğretim Okulu yapma çalışmaları hızlandı. Bununla ilgili çalışmaları yerinde görmek için Cenkyeri’ne giden Kaymakam Abdülkadir Karataş
yıkımı gündeme gelen okulu gezdi. Yeni yapılacak 18 derslik okulun yapılacağı arsayı da gören Kaymakam Karataş yer olarak çok güzel bir yer. Bu yere Cenkyeri’ne yakışacak 18 derslik bir okul yapacağız dedi.
Kaymakam Abdülkadir Karataş, İlçe Milli Eğitim Müdürü Tahsin Altınsoy, Belediye Başkan Vekili Mustafa Çamzeybek, Cenkyeri Belediye Başkanı Mehmet Kaya, Milli Eğitim Şube Müdürü Murat Öztürk Cenkyeri’ne yapılacak okul incelemelerine katıldı. Kaymakam Abdülkadir Karataşla beraber Cenkyeri’ne geldiler. Kaymakam Karataş yaptığı açıklamada şunları söyledi: “hepimizin de bildiği gibi Cenkyeri’ndeki Öztüre İlköğretim Okulu geçtiğimiz aylarda meydana gelen yer sarsıntılarında çok az zarar gördü. Duvarlarında önemli olmasa da hafif çatlaklar oluştu. Biz de bu konu için 9 Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji bölümünden uzmanlar istedik. Buradan gelen Profesör Doktor Hasan Sözbilir, Profesör Doktor M.Yalçın Koca, Yardımcı Doçent Doktor Hüseyin Yiğiter tarafından Ekim 2012’de okul sahası ve çevresinde yapılan araştırma ve gözlem sonunda rapor hazırlandı. Uzmanların yaptığı araştırma sonunda Cenkyeri Öztüre İlköğretim Okulu, Soma Kırkağaç fay zonu üzerindedir. Fay zonu sismik hareketlere bağlı olarak çalışmaya devam edecektir. Fay zonu 5-6 metre genişlikte olup kuzey-doğu yönlüdür. Fay yüksek açılı normal bir faydır. Parseldeki hareketlilik devam ettiği sürece bu yerdeki risk süreklidir. Jeoloji ve İnşaat Mühendisliği, verileri birlikte değerlendirildiğinde yapının boşaltılması daha az risk taşıyan bölgeye yeni okul yapılmasının uygun olacağını belirttiler. Biz de bu doğrultuda bu okulumuzu en kısa zamanda boşaltma kararı aldık” dedi.
"YENİ OKULUNUZA KAVUŞACAKSINIZ"
Cenkyeri’nde yıkımına karar verilen Öztüre İlköğretim Okulu’na giden ve okuldaki öğrencilerle sohbet eden Kaymakam Abdülkadir Karataş öğrencilere yeni okul müjdesi verdi. Karataş öğrencilere “bizler sizlerin huzurlu bir ortamda eğitim yapmanız için hiçbir fedakârlıktan kaçınmıyoruz. Okulunuzun az da olsa bazı yerlerinde çatlaklar oluşmuş, bu sizlere belki korku verebilir, bizlerde sizlerin bu korku ile eğitim yapmanızı istemediğimiz için sizlere 18 derslik yeni bir okul yapıyoruz. Önümüzdeki Eylül ayında önemli bir aksilik çıkmazsa yeni okulunuzda öğretim göreceksiniz. Okulunuzu yapan Öztüre Şirketler Grubu’na da teşekkür ediyorum. Onlar okulu istediğimiz şekilde yapmışlar ne var ki okulun altından fay hattı geçtiği için çatlaklar oluşmuş. Bu olay onlarla ilgili değil” dedi.
"ÖZTÜRE İSMİNİ VEREBİLİRİZ"
Öztüre İlköğretim Okulu’nu yapan Öztüre Şirketler Grubu okullarının uzmanlar tarafından verilen raporlar doğrultusunda yıkılacak olması şirket yetkililerini de üzdü. Bu konu için Kaymakam Abdülkadir Karataş’ın Cenkyeri’ne gelerek okulda incelemeler yapacağı duyumunu alan Öztüre Holding yöneticisi Mesut Gerçek’te Cenkyeri’ne geldi. Okulda Kaymakam Karataş ile birlikte incelemelere katılan Gerçek okul duvarlarında ki çatlakları gördü. Kaymakam Karataş Mesut Gerçek’e bu olayların sizlerin dışında gelişmiş olması okulunuzun fay hattında olduğundan dolayı, çatlakların oluştuğunu belirtmesi ve okulun yıkılacak olması nedeni ile Kaymakam Karataş, Mesut Gerçek’ten yeni yapılacak olan 18 derslik okula yardımcı olmalarını istedi. Kaymakam Karataş “biz bu okulu Kaymakamlık, Köylere Hizmet Götürme Birliği katkıları ile yapmayı düşünüyoruz. Ne var ki sizinde yardımlarınız doğrultusunda bu okulumuzu çocuklarımıza daha iyi şekilde armağan edelim. Eğer sizler tamam derseniz okulumuzun adını bile yine Öztüre İlköğretim Okulu olarak yazdırabiliriz teklifinde bulundu. Öztürk Holding Yönetici Mesut Gerçek’te niye olmasın teklifiniz benim için de geçerli ben bu konuyu yönetim kurulu arkadaşlarıma bildireceğim onlarında olumlu cevap vereceklerini inanıyorum” dedi.
HABER-FOTOĞRAF:ŞEVKET YILMAZ&NAZLI ERDİL



Hiç yorum yok: